POLITYKA OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH KLIENTÓW DZIAŁU HANDLOWEGO ASSECURO Sp. z o.o.

Polityka ochrony danych osobowych Klientów ASSECURO sp. z o.o., dotyczy wszystkich Klientów i obejmuje:

  • Konsumentów – osoby fizyczne korzystające z usług działu handlowego ASSECURO w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą
  • Klientów Biznesowych – osoby fizyczne korzystające z usług działu handlowego ASSECURO jako osoby uprawnione do reprezentacji osób prawnych (spółek kapitałowych, spółek skarbu państwa, instytucji, stowarzyszeń etc.) w celach związanych z działalnością zawodową i gospodarczą.

Niniejsza Polityka określa:

  1. rodzaj danych osobowych Klientów, zbieranych w związku z działalnością działu handlowego ASSECURO i świadczeniem usług drogą elektroniczną,
  2. cel oraz sposób wykorzystania danych,
  3. informacje o administratorze danych oraz przysługujących Klientom prawach

 

  1. ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH (ADO) - KONTAKT
    Informujemy, że administratorem przekazanych nam danych osobowych jest ASSECURO Sp. z o.o. z siedzibą w Łazach, adres: Al. Krakowska 184a, 05-552 Wólka Kosowska wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000079483, NIP 123-09-26-925, REGON: 017130100 o kapitale zakładowym w wysokości 1 232 000 PLN ; (dalej „My”)

    W sprawach związanych z pytaniami lub żądaniami dotyczących danych osobowych Klient może kontaktować się z ADO:
    • listownie, na adres: ASSECURO SP. z o.o. Administrator Danych Osobowych, Al. Krakowska 184a, 05-552 Wólka Kosowska
    • mailowo, na adres: rodo@assecuro.pl

  2. DANE PRZETWARZANE W RAMACH OBSŁUGI KLIENTA PRZEZ DZIAŁ HANDLOWY I ICH POCHODZENIE
    Przetwarzaniu podlegają dane osobowe Klienta, które zostały w szczególności podane nam w:
        a. zapytaniu ofertowym,
        b. zamówieniu lub umowie dotyczących dostawy wyrobów i towarów, usług serwisowych, instalacyjnych oraz szkoleń
        c. zgłoszeniu do newslettera;
        d. wysłanej do nas wiadomości e-mail; liście, rozmowie telefonicznej;
        e. złożonej reklamacji, lub odstąpieniu od umowy

    Przetwarzaniu podlega również: numer rachunku bankowego Klienta z którego dokonywana jest płatność lub na który dokonywany jest zwrot środków finansowych; a w przypadku wystawiania faktury VAT dodatkowo nazwa firmy, adres prowadzenia działalności lub siedziby, nr NIP.

    Przechowywaniu podlegają dane behawioralne Klienta, tzn. dane dotyczące zachowań, w tym: historia korespondencji i kontaktów z nami, dokonywanych transakcji, reklamacji oraz, aktywności na: naszej stronie internetowej, naszym profilu w serwisie społecznościowym Facebook. Do danych tych zaliczamy: oglądane produkty, adresy IP, identyfikatory urządzeń, dane z plików cookie, lokalizacja, korespondencja, kontakty.

    Zbieraniu podlegać mogą opinie Klienta wystawiane po zrealizowanych przez nas zamówieniach niezależnie od drogi ich złożenia (sklep internetowy, e-mail bezpośredni, informacja telefoniczna).

    Na potrzeby ustalenia, dochodzenia i obrony roszczeń możemy także zbierać dane dotyczące numeru PESEL oraz adresu zamieszkania Konsumenta.

  3. CEL POZYSKIWANIA DANYCH KLIENTA, PODSTAWA PRAWNA, OKRES WYKORZYSTYWANIA
    Dane osobowe Klienta są nam potrzebne i przez nas przetwarzane w celu:

    1. podjęcia na żądanie Klienta działań przed zawarciem umowy (np. przygotowania oferty, dokonania wyceny, udzielenia informacji np. o cenie i dostępności produktu) – art. 6 ust. 1 b) RODO – przez czas niezbędny do wykonania tych działań;
    2. zawarcia i wykonania umowy – art. 6 ust. 1 b) RODO – przez czas niezbędny do wykonania umowy i dokonania rozliczeń z jej tytułu;
    3. wykonania ciążących na nas obowiązków prawnych – podstawa prawna art. 6 ust. 1 c) RODO obejmujących m.in.:
      1. obowiązki związane z wystawieniem i przechowywaniem faktur i dokumentów wymaganych przez prawo podatkowe i przepisy o rachunkowości – do czasu wystawienia faktury lub innych dokumentów, a następnie przez okres ich przechowywania określony przepisami podatkowymi i o rachunkowości;
      2. obowiązki z tytułu rękojmi za wady – przez okres trwania odpowiedzialności z tytułu rękojmi;
      3. obowiązki z tytułu odstąpienia lub rozwiązania umowy – przez czas wykonania obowiązków z tych tytułów;
      4. przechowywanie danych w celu wykazania spełnienia obowiązku rozliczalności i innych wynikających z przepisów o ochronie danych osobowych – przez okres trwania odpowiedzialności z tego tytułu;
    4. realizacji naszych tzw. prawnie uzasadnionych interesów – podstawa prawna art. 6 ust. 1 f) RODO - występujących w przypadku:
      1. ustalenia, obrony, dochodzenia roszczeń – do czasu przedawnienia roszczeń z tytułu umowy lub naszych działań związanych z umową lub żądaniami przed zawarciem umowy (maksymalnie 10 lat od wykonania umowy lub żądań przed jej zawarciem lub wydania prawomocnego orzeczenia sądu);
      2. zapewnienia bezpieczeństwa użytkowania produktów – przypomnienia o przeglądach okresowych - przez cały okres ich użytkowania, zgodnie z załączoną do produktu instrukcją użytkowania;
      3. tworzenia zestawień, analiz i statystyk na nasze potrzeby wewnętrzne, obejmujących w szczególności raportowanie, badania i planowanie rozwoju naszych produktów, w tym doskonalenia usług oraz race rozwojowe w naszych systemach informatycznych – przez okres trwania działań przed zawarciem umowy oraz do czasu wykonania umowy, a następnie nie później niż do przedawnienia roszczeń z tytułu tej umowy lub naszych działań związanych z umową;
      4. zapewnienia bezpieczeństwa sieci i informacji – przez cały okres przechowywania danych, tj. do czasu przedawnienia roszczeń z tytułu umowy lub naszych działań związanych z umową lub żądaniami przed zawarciem umowy oraz ustania naszej odpowiedzialności z tytułu obowiązku rozliczalności i innych nałożonych przez przepisy o ochronie danych osobowych;
      5. wsparcia obsługi klienta, w tym poprzez jej dostosowanie do potrzeb wynikających ze składanych zamówień, reklamacji, skarg, wniosków – przez okres trwania umowy lub do czasu zakończenia działań podjętych na żądanie przed zawarciem umowy;
      6. w celach marketingowych, w tym profilowania, tj. w celu przekazania informacji o naszych promocjach, produktach, w tym usługach, wydarzeniach, akcjach, w tym ofertach specjalnych – przez okres trwania umowy do czasu jej wykonania;
      7. ochrony przed próbami oszustwa – przez czas trwania postępowań w tym przedmiocie.


    Przetwarzać dane Klienta możemy także na podstawie:
    • udzielonej nam zgody w celach w niej określonych – do czasu wycofania zgody,
    • a po wycofaniu zgody - do momentu przedawnienia roszczeń z tytułu naszych działań podjętych na jej podstawie i ustania naszej odpowiedzialności z tytułu obowiązku rozliczalności i  innych nałożonych przez przepisy o ochronie danych osobowych w celu ustalenia, obrony lub dochodzenia tych roszczeń, tworzenia zestawień, analiz i statystyk na nasze potrzeby wewnętrzne, zapewnienia bezpieczeństwa sieci i informacji, (tj. dla realizacji naszych tzw. prawnie uzasadnionych interesów – art. 6 ust. 1 f) RODO) oraz wykazania spełnienia obowiązku rozliczalności i innych nałożonych przez przepisy o ochronie danych osobowych (tj. dla realizacji obowiązku prawnego – art. 6 ust. 1 c) RODO).

  4. DOBROWOLNOŚĆ PRZEKAZANIA DANYCH, OGRANICZENIA ZWIĄZANE Z ICH NIE UDZIELENIEM
    Podanie przez Klienta danych osobowych jest w pełni DOBROWOLNE. Ich podanie nie jest obowiązkiem ustawowym, lecz może być obowiązkiem jedynie umownym.

    Dane osobowe Klienta mogą być jednak niezbędne np. do:
    • złożenia zamówienia i dostawy zamówionego towaru;
    • wystawienia zaświadczenia ze szkolenia;
    • przesłania newslettera;
    • wystawienia przez nas potwierdzenia zamówienia lub faktury z tytułu zawartej umowy sprzedaży;
    • obsługi, rozpoznania i rozpatrzenia reklamacji lub oświadczeń o odstąpieniu od umowy
      i wykonania obowiązków z tych tytułów;
    • obsługi i załatwienia spraw z którymi Klient zwróci się do nas przed zawarciem umowy lub po jej zakończeniu;

  5. PRZEKAZYWANIE DANYCH - PODPOWIERZANIE
    Dane Klienta możemy przekazać następującym odbiorcom:

    1. naszym pracownikom i współpracownikom, którzy muszą mieć dostęp do danych, aby móc wykonywać nasze zobowiązania lub działania na rzecz Klienta;
    2. innym administratorom przetwarzającym w naszym imieniu dane osobowe i uczestniczącym w wykonywaniu naszych czynności, tj.:
      1. podmiotom obsługującym nasze systemy teleinformatyczne lub udostępniającym nam narzędzia teleinformatyczne, w tym platformy informatyczne, lub miejsca na serwerach lub stronach internetowych;
      2. podmiotami prowadzącymi przewóz przesyłek towarowych lub usługi spedycji – w celu
        dostarczenia przesyłek towarowych;
      3. podmiotami prowadzącymi działalność pocztową lub kurierską – w celu dostarczenia
        korespondencji lub przesyłek;
      4. podmiotom świadczącym nam usługi rachunkowe, podatkowe, prawne, doradcze, audytowe,
      5. agencjom reklamowym i internetowym kreującym nasz wizerunek, widoczność w sieci, lub organizacji naszych akcji marketingowych, w tym kampanii reklamowych;
      6. podmiotami prowadzącymi działalność płatniczą (banki, instytucje płatnicze) – w celu
        dokonania zwrotów lub w celu zapewnienia działania usługi płatności w tym płatności on-line
      7. podmiotom nabywającym wierzytelności – w razie niezapłacenia za zakupione produkty, lub wykonane usługi w terminie lub innych należności na naszą rzecz.

     

  6. PRAWA KLIENTA ZWIĄZANE Z PRZETWARZANIEM PRZEZ NAS DANYCH OSOBOWYCH
    Klientowi przysługują następujące prawa związane z przetwarzaniem przez nas danych osobowych:

    1. prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do informacji oraz uzyskania kopii danych osobowych;
    2. prawo sprostowania danych osobowych, jeżeli są nieprawidłowe oraz prawo do uzupełnienia danych niekompletnych;
    3. prawo usunięcia danych osobowych;
    4. prawo ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
    5. prawo do przeniesienia danych osobowych;
    6. prawo wniesienia skargi do organu ochrony danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w przypadku stwierdzenia niezgodnego z prawem przetwarzania danych osobowych Konsumenta;
    7. prawo cofnięcia w każdym momencie każdej zgody bez podawania przyczyn oraz bez wpływu na przetwarzanie, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
    8. PRAWO DO SPRZECIWU wobec:
      1. przetwarzania przez nas danych na potrzeby marketingowe przy czym po wniesieniu takiego sprzeciwu nie wolno nam już będzie przetwarzać danych dla celów marketingowych;
      2. przetwarzania przez nas danych osobowych do celów wynikających z tzw. prawnie uzasadnionych interesów przez nas realizowanych - z przyczyn związanych z szczególną sytuacją Klienta.


    Swoje prawa wymienione w punkcie 6.I-VIII, Klient może realizować w każdym czasie, występując z odpowiednim żądaniem, poprzez przekazanie nam pisemnego oświadczenia:
       • mailowo, na adres: rodo@assecuro.pl
       • listownie, na adres: ASSECURO SP. z o.o. Administrator Danych Osobowych, Al. Krakowska 184a, 05-552 Wólka Kosowska.

    Mamy obowiązek udzielenia Klientowi informacji o działaniach podjętych w związku z żądaniami, bez zbędnej zwłoki, w terminie do miesiąca od otrzymania żądania.

    Informacja o której mowa w powyżej udzielona będzie na piśmie:
      • listem poleconym na podany przez Konsumenta adres pocztowy;
      • drogą elektroniczna na podany przez Konsumenta adres e-mail,

  7. INFORMACJE DODATKOWE
    W celu uzyskania dodatkowych informacji dotyczących zasad przetwarzania i ochrony przez nas danych osobowych Konsumenta prosimy zapoznać się z naszą Polityką Prywatności.

    Dla Klientów sklepu internetowego ASSECURO sprawy związane z przetwarzaniem danych osobowych określa:

    POLITYKA OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH KLIENTÓW SKLEPU INTERNETOWEGO ASSECURO SP. Z O.O..